vrijdag 25 februari 2011

Verzoeknummer: Huisvrouw....IK???

Al enige tijd geleden is via het medium Twitter de ''Club van slechte huisvrouwen'' opgericht. Als 1 van de eerste verscheen er een blog van mij op en op verzoek plaats ik hem hier ook.

''Een slechte huisvrouw'' en daar is dus een club voor waar ze het eerlijk durven te zeggen, alleen daar lijkt al vaak moed voor nodig te zijn. Ben ik een slechte huisvrouw?
Een vraag die ik me vaak stel. Volgens mijn omgeving is er geen discussie over mogelijk. JA!
Vanaf zeer jonge jaren hoor ik al dat op een of andere manier ik de genen voor het huishouden niet bezit. Opgroeiende tussen een werkende vader EN moeder (wat toch wel bijzonder was toen) is me er ook weinig over bijgebracht.





We hadden Tante Truus en dat was ons huishouden. Tante Truus zorgde voor wonderen. Je ging weg en kwam terug in een glanzend huis, zag opgeruimde kasten en lege wasmanden.
Nooit begrepen dat Tante Truus niet met me meegegaan is toen ik op mezelf ging wonen, ze had moeten weten dat het niet goed zou gaan met me. Tante Truus is inmiddels dik in de 80 en laat zelf voor haar ‘’trusen’’ en ik spartel nog steeds in en rondom m’n huis.
Zie dingen pas als het eigenlijk al te laat is en grijp mis in de kasten. In bezit van: 3 wasmanden (wat nog te weinig is), veel poetsdoeken die in een minuut alles voor je doen (leugenaars), de duurste flessen met raar stinkende bloemengeuren die in 1 veeg alles verwijderen (nog meer leugenaars). Twee stoomstrijkijzers en nog weet ik niet goed met die dingen om te gaan.
Waar een apparaat voor is, probeer ik in bezit te krijgen….alleen die dingen willen schoongemaakt worden, tja…gaan we weer….
Tante Truus zou zeggen, meissie toch …koop schoonmaakazijn, pak een oud laken en een zeem en je huis is TOP! Zal best, want bij haar lukte dat, maar wat doe IK met die dingen? Het lukt niet. Dat spul stinkt, het laken laat draadjes los en die zeem pluist.
Zou zo uren door kunnen gaan, maar denk dat wel duidelijk is dat ik zelf de vraag ook met een volmondig JA moet beantwoorden als het om het huishouden gaat.
In huis ben ik ‘’vrouw’’, mezelf, gezellig, echtgenote, moeder (de lijdende voorwerpen zijn nog steeds tevreden met me) en een goed verzorger voor onze beesten. Ik geef liefde, aandacht, ben er voor ze wanneer dan ook.
Eigenlijk vind ik mezelf dus best wel een heel goede huisvrouw !

Tot blogs
Nak xx

5 opmerkingen:

  1. Geweldig omschreven, waar is die club van slechte huisvrouwen, moet me tot mijn spijt ook aan gaan melden. Ik vrees dat er dan van het huishouden helemaal geen steek terecht komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig omschreven, ik vrees dat ik me ook bij die club moet aanmelden, ben ook geen ster in het laten stralen van de kieren en naden. Waar vind ik die club? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed geschreven, en ja, ik wil me ook graag aanmelden bij die club! Had in Nederland de onnavolgbare Jan en Gré, maar ja, die gingen niet mee naar Finland helaas. Is er al een website? :)

    BeantwoordenVerwijderen