zaterdag 12 februari 2011

Breng de sport tot mij.....

Wachtend op 2 lange avonden schaatsen, waarschijnlijk weer voorzien van het ''tja I have to make a living'' commentaar van Mart Smeets en het een seizoen hetzelfde vertellende trio Dijkstra, Snoeks en Hersman (hopelijk wel met z'n luchtdrukhorloge) merk ik weer dat in mijn omgeving weinig sportliefhebbers aanwezig zijn.

Mateloos verheug ik me op zulke avonden of welke dagdelen dan ook en dan niet alleen het schaatsen, ook wielrennen, tennis, skieën, voetbal, Formule 1 tot aan darts toe... ok darts is dan misschien de wat twijfelachtige sport in dit rijtje, maar wel de sport die ik het best beheers.. laat me dus in die waan. Gelukkig is m'n echtgenoot ook een liefhebber (elkaar leren kennen door de schaatsliefde, maar dat komt misschien nog wel een keer).
Ieder nieuw jaar wordt de agenda als eerste volgekalkt met dagen waarop er voor ons wedstrijden te zien zijn die door niemand onderbroken mogen worden.... en ieder jaar doen we het eigenlijk voor niks!
Afgelopen jaar liep ik 2 belangrijke bergstappes mis ivm niet onderuitkunnende uitnodigingen, de finale van Wimbledon (heb je het 2 weken gevolgd), enkele schaatswedstrijden, paar wielerklassiekers en dan heb ik het nog niet over iets organiseren tijdens de Olympische Spelen of het WK voetbal, waarvan ik bijna de finale moest missen. Kijk voor een wereldbekerwedstrijd of een 1e ronde van het een of ander...een vlakke etappe... daar kan ik me nog overheen zetten, maar als ik een datum doorkrijg van belangrijke ''agendadagen'' dan kan ik er toch zo moedeloos van worden...  Het is bekend bij iedereen die mij maar een beetje om zich heen heeft..., waarom mag ik dan niet gewoon wegblijven... het jaar heeft 365 dagen waar ik de meeste van heel graag kom, maar sommige gewoon niet en je hebt dan ook niks aan me... echt....ik ben alleen maar op zoek naar een tv die ergens staat en waar niemand er last van heeft...communicatie met interesse is dan uitgesloten... ik kan het niet helpen.....
Vaak zijn het dan ook nog van die avonden waar mannen en vrouwen toch wel wat gescheiden het feestje vieren en dan hoor je die mannen heerlijk over sport kleppen en zit ik met m'n oren tussen onderwerpen waar ik niet zo veel mee heb.... menigmaal gebeurde het dat ''de mannen'' even gingen kijken, dat werd zonder morren goed bevonden en als ik dan mee wil dan komt dat eeuwige ''doe niet zo ongezellig joh'' weer om de hoek... terwijl ik al niet op z'n gezelligst ben dan.... (druk me voorzichtig uit).. Sportkijk-emancipatie is nog niet ingeburgerd in Nederland.. verre van dat! Zit eigenlijk altijd liever in de mannenhoek qua interesses, maar goed dat is weer heel ander verhaal.
Met sport ben ik nu eenmaal vaak nog fanatieker dan menig man zelfs. Fanatiek in de goede zin des woord vind ik zelf, want ik kan een verlies hebben van m'n favoriet. Natuurlijk was ik een week ziek van de gemiste 10 van Sven en het verlies van "De Finale", baal ik van dat gezeur over de rentree van Schumacher en kijk met zorg als Nadal weer een fysio time-out aanvraagt. Ik kan het alleen niet kwijt... als ik er al over begin herken ik de blik van ''ohhh dat, ach'' en gaat het gesprek weer over wat eten we en heb je die leuke blouse gezien... Wat we eten zien we wel en die blouse heb ik niet gezien, want ik keek naar de sport die tot me kwam... snap je..?
Nog een goed uur en dan zit ik klaar met startlijsten, pen en papier, mis ik Sven, maar geniet van Irene als het haar eindelijk weer lukt! Wat heb ik met die meid meegeleefd. Zou Nesbitt het na het WK sprint nu ook redden? Skobrev die eindelijk ''durft'' te winnen! Zo mooi! Kijk ook al weer uit naar de Giro d'Ítalia en het begin van het Formule 1 seizoen en hoop dat Kim de nummer 1 blijft... Dit weekend is het nog winter en het WK skieën en WK schaatsen (zal ik de finale van ABN Tennis maar even overslaan...).
Goed misschien moet ik teruglezend wel toegeven dat van die 365 dagen er veel sport tot me gebracht wordt en ik eigenlijk het liefst van maandag tot donderdag ergens gevraagd wordt. Te veel gevraagd..klopt...heeft iedere gek niet z'n gebrek? Hou gewoon een beetje rekening met mijn gebrek... ben dan reuze gezellig!

Tot blogs
Nak xx

3 opmerkingen:

  1. Nak
    Ik zal met plezie rekening met je houden hoor !!!
    #HEURLIJK !!!
    veul kijk genot !! straks

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier voor de buis Nak :) Ik zal je iig niet storen dit weekend ! hihi


    liefss Jenn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof dat ik na mijn pensioen maar bij jou intrek Nak! Wat zullen wij ons vermaken! :-)
    Jolanda_H

    BeantwoordenVerwijderen