dinsdag 14 januari 2014

Druk, druk, druk............

We zitten alweer op half januari in 2014. Is er nog wat van je, stiekem toch voorgenomen, goede voornemens over? Ik zeg altijd dat ik er niet aan doe, maar heb voor mezelf al uitgemaakt wat er per 1 januari moet gaan veranderen en 4 januari ben ik er weer achter dat het grandioos is mislukt. Ik blij dat ik ze weer voor mezelf heb gehouden. Ben ik daar nu de enige mee? Nu neem ik mezelf heel vaak van alles voor, maar (echt waar) er gebeurt altijd wel weer wat dat al m'n voornemens in het honderd gooit. Meestal zijn dat nieuwe voornemens die ik dan weer belangrijker vind en die worden ook weer vervangen. Ben nu, zo half januari, bezig met sessie 3.



Ben ik een rommelhoofd, inconsequent, makkelijk, gauw verveeld, niet serieus genoeg, verzin er zelf nog maar een paar...? Nee ik vind zelf van niet, maar er zijn zoveel leuke, lekkere, gezellige, tegendraadse, opwindende, vervelende, lieve dingen. Ik wil alles meemaken, voelen, begrijpen, zien, bespreken, uitvoeren, horen, dat ik aan 24 uur niet genoeg heb. Als ik het zo tik zou je denken dat er 24 uur iemand achter me aan rent, maar integendeel. Alles gaat op een snelheid van niks. Zonde om op te schieten met iets wat leuk is!

Zo, al het idee dat er extra adem gehaald moet worden? Ik wel. Gelukkig ziet het er allemaal wat simpeler en rustiger uit. Hoef ik niet alles van mezelf en goede voornemens neem ik echt niet. Probeer het hele jaar zo goed mogelijk door te komen. Bovenstaande kwam allemaal in me op nadat ik op wat Nieuwsjaarbijeenkomsten naar de goede voornemens had geluisterd en wat had afgeluisterd. Er werd gerateld in een tempo dat hun leven weergaf. Druk, druk, druk. Niet omdat het zo druk MOET zijn, maar omdat ze zo druk willen zijn. Bang dat er in de agenda een leeg plekje staat. Zuchtend slepen ze zich voort van vakantie naar vakantie. Niet mijn woorden, maar die van hen. Ik dacht nog even dat het aan de crisis zou liggen, maar dat woord heb ik niet gehoord. Wel dat Den Haag alleen maar graaiers kent. Dus woon je in Den Haag.... sorry bij deze.



Wat vooral voor problemen zorgde was het afzetten van de kinderen bij de vele (ik ga er vanuit: vrijwillige) hobby's. Ook de agenda van de kinderen was erg vol. Tijd voor het spelen bij een vriendje is vaak een probleem. Voor wie? Ik heb dat uiteraard gevraagd. Hoor en wederhoor. Ik werd aangekeken of ik in een andere wereld leefde. Nou hebben ze daar wel gelijk in, maar ik wou het toch graag even weten. Ik weet het nu... de agenda's lopen niet gelijk. Alles staat in je Iphone, de Iphone van je partner en kinderen. Dus als je elkaar niet op de hoogte houdt dan gaat het mis of ben je te laat. Zo simpel, dat moet toch zelfs ik kunnen begrijpen. Nee dus..... Het zal aan het soort agenda liggen. Wij hebben er met elkaar 1, van papier, die ligt in de keuken en als je een afspraak maakt dan schrijf je die er in. Hij is nog heel kleurrijk ook. Gezellig wel, die verschillende handschriften.



Ik gun die mensen zo graag een gaatje in die Iphone. Een gaatje om heerlijk op de bank te gaan liggen met een papieren boek, om met de kinderen aan tafel te puzzelen of een spel te spelen dat niet een Playstation of Wii model heeft. Met elkaar praten. Praten kan ook zonder Iphone, met stembanden en mond. Gooi alles eens uit. Trek de stekkers er uit. Ik zou niet zonder meer kunnen. Ook hier is het druk, druk, druk geweest en ik werd er knotsgek van. Ik ben toen (geef nu een geheim prijs) gaan stampvoeten, heb met 2 deuren geslagen en ik had aller aandacht. Heb handen vastgebonden, ze op een stoel gezet en mijn grieven en verdriet (ja dat vooral) geuit. Gelukkig werd ik gehoord en sindsdien komt het druk, druk, druk hier niet meer voor, want je doet het zelf. Ieder heeft een leeg plekje waar je elkaar tegen kan komen. Als je door je zelf gekozen druk, druk, druk zelfs geen tijd hebt voor de personen die je zegt lief te hebben of graag te mogen dan hoop ik dat er 1 2014 voornemen is die wel uit gaat komen.... ik hoop het....



Ik ga de oren hier weer even suf kleppen, heb namelijk sessie 4 voorgenomen en daar wil ik er 1 van waarmaken ;). Ik wil dit jaar een keer winnen met Monopoly! Duim je voor me?

Tot blogs
Marnel xx


1 opmerking:

  1. Herkenbaar, Marnel :-) Vanmiddag op een parkeerplaats gestaan waar ook een school aan grenst. Auto's drie rijen dik...kinderen die meegesleurd werden de auto in. Zat me verdwaasd af te vragen of ze allemaal wel het goede kind meenamen. Er werd getoeterd want er waren ook mensen die gewoon boodschappen moesten doen. Moeders die onderling nog even een afspraak regelden. Inderdaad druk...druk...druk.
    Ik zal vanavond voor je duimen dat je wint. Heb toch niks te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen