vrijdag 18 november 2011

De Mao bril

Geen idee (al lijkt het me sterk) of het jullie ook is opgevallen, maar is er een nieuwe wet die heeft bepaald dat het ziekenfondsbrilletje terug moet komen in de basisverzekering?
Uiteraard wel in aangepaste vorm.
Ik word overspoeld door mensen die bijna onherkenbaar zijn geworden door iets groots en zwart op hun neus. Man...vrouw, geen verschil. Zelfs zonder glazen.
Mensen die ik nog nooit een bril heb zien dragen hebben vast gedacht...is nu nog ff gratis dus meepakken die bril!
Moet wel zoiets zijn, want je gaat toch niet voor je lol allemaal met dezelfde bril op je neus lopen?

Vooral bekend Nederland is gecharmeerd van deze nieuwe gadget! Veel tv hoofden heb ik al met zo'n vreselijk zwart ding voorbij zien komen. Wist van de meesten niet eens dat ze wat last hadden met hun zicht.
Kan me wel voorstellen dat er gebruik van gemaakt wordt. Je hoeft nergens anders meer op te letten...het enige wat opvalt is die bril.. Soms 3 naast elkaar.
Ik krijg er zo'n China gevoel bij. Er is besloten dat deze bril de juiste is voor nu dus waag het niet om een eigen smaak/mening te hebben.

Als brildraagster ben ik eens wat zaken ingedoken. Prominent hangen de zwarte gevallen te pronken. Voor de andere modellen lijkt het wel of ze het restant van de jaren 90 uit de la hebben getrokken. Die doen er niet toe. Zo'n zwarte moet er op je hoofd!
Als ik dan voorzichtig vraag of ze ook nog wat anders op de neusjes hebben staan, misschien iets van vorig jaar dan maar, voel ik me door hun blik tot een anders ras behoren.
Mevrouw dit is toch werkelijk HET model voor nu!
Vertel mij wat... alleen al op weg naar 1 zaak kwam ik er zeker 15 tegen en ik had toen nog niet eens tv gekeken.

Wat is dat toch met ons mensen. Hebben we (als voorbeeld) jaren tegen ''Leco-vrouwen'' aangekeken. Ik verbaasde me altijd dat die mannen hun eigen vrouw er nog uit wisten te halen, gaan we nu als een kudde het gezicht bedekken. Soort Boerka bril... In mijn onschuld dacht ik nog even dat het een stil protest tegen de PVV was, maar nee ik heb de PVV-ers ook al zwart bedekt zien rondlopen.

Denk niet dat ik zulk kudde gedrag ook zal begrijpen. Zelf wacht ik nog wel even met een nieuwe neushanger. Krijg met m'n oudje nu namelijk te horen dat ik zo'n leuke bril op heb... nieuw model??
Nee...eigen keuze.

Tot blogs
Nak xx

2 opmerkingen:

  1. Haha sorry maar ik vind het een prachtig model! Ik wil die ook :) Maar moet nog ff wachten tot volgend jaar ivm vergoeding zorgverzekeraar hahahha
    Greeetz Guido

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was mij ook al opgevallen,zelfs Jan Smit heeft zo,n ding op zijn neus mij staat hij voor geen meter dus doe het ook nog even met mijn oudje zal wel moeten trouwens alleen een ding hij is ZWART.
    Was weer leuk geschreven Nak.

    BeantwoordenVerwijderen