maandag 29 augustus 2011

Zappen en Zuchten

Zit in een periode dat ik veel wil/moet lezen en uitzoeken. Niets mis mee behalve dat dan de afstandbediening van de tv niet in mijn bezit is.
Als ik in zo'n periode zit, zit echtgenoot in zijn ''Al Bundy'' periode. Met veel genoegen hangt hij onderuit met het zwarte kastje stevig in knuist. Genietend van 4 of meer programma's tegelijk......



Op zich is dat voor mij totaal geen probleem. Al kan ik er werkelijk geen touw aan vast knopen WAT hij kijkt. Meestal een mengsel van politieke, quiz-achtige, komische sport met hier en daar een zwoele damesstem er tussendoor.
Zo'n periode gaat dan ook gepaard met toiletmoment, koffiemoment, drankmoment en het altijd aan mij meedelen wat geweldig of waardeloos het gekekene is. Zolang ik maar wat terug murmel is het goed.
Zo'n ''Al Bundy'' periode moet voor hem alleen niet te lang duren. Hij is niet echt een kijker van de vele uren en dagen.
De eerste ''ik ben het zat'' verschijnselen gaan richting de teckel. Het arme gevloerde oude moppie moet dan ineens weer als een jonge pup willen spelen en iedere order opvolgen. Verplicht moet ze schoot zitten, even kroelen en hele verhalen aanhoren. Na een kwartiertje kruipt ze er tussenuit richting mijn plek en zoekt onder bureau de voor haar beschutte bunker op. Hangende oren en zielige ogen vragen om redding die ze met liefde krijgt. Ik begrijp haar!
Uiteraard wordt ze dan als ondankbaar en een oude dame bestempeld. Geen lol aan met "de meis'' (ze heeft een naam, maar wij noemen haar ''de meis''). Opnemende voor mijn meis maak ik hem weer duidelijk dat ze 14 is en dat ik wel eens wil zien of hij op die leeftijd in mensenjaren nog zin heeft in zijn spelletjes en die onzinverhalen nog wel kan horen... Een meter of 10 verderop hoor ik de bekende diepe zucht. Uit zijn tenen zo hard.
Ik weet wat er dan gaat gebeuren. Reclameblaadjes uitpluizen, katten lokken, nog wat zuchten en de meerdere programma's gaan terug naar iets wat niet eens bekeken wordt, maar helaas wel altijd 1 van de reclameterreur zenders betreft.

Eigenlijk kan ik heel goed me van alles afzonderen, ik hoor of zie dan niets anders dan waar ik mee bezig ben, maar ik heb een valkuil. Reclame! Dat zijn mijn zap of teletextmomenten als ik zelf het zwarte kastje beheer. Eerlijk gezegd is dat al een reden dat ik erg weinig naar programma's op zulke zenders kijk denk ik.
Het nut van de reclame begrijp ik, maar om 8 minuten per ca. 20 minuten naar BN-ers 2e klas te moeten kijken en van hen en enkele onbekende Nederlanders de meest stompzinnige slogans of aanbevelingen voorbij te zien komen...ik red het niet! Dan heb ik het nog niet eens over die promo's van programma's die soms een maand later pas beginnen. Dan hoef je toch al niet meer?




Terug naar mijn eigen ''Al Bundy'', hij heeft er duidelijk minder moeite mee aangezien hij werkelijk van reclame tot reclame kan zappen als teken dat er toch echt NIETS is wat hem kan boeien.
Probeer je dan maar eens te concentreren op wat dan ook.
Aangezien ook het geluid niet zachter wordt gezet en de programma's tussen het reclameterreur in beduidend zachter zijn.... krijg ik zonder beeld heel veel onzin m'n oren ingeslingerd. U kent het wel.. Karin Bloemen die al jaren een product gebruikt wat duidelijk niet helpt, van gillende Zalando naturisten naar barssende (T kunnen ze niet uitspreken) ramen van Carglass over naar een keurig doorwerkende Mien Dobbelsteen door met een gillende Tineke Schouten die de C1000 voor altijd tot verboden gebied verklaard. Verder met een toch al overdosis op tv Irene Moors die staat te kwijlen met een pak Liga gaan we ons haar wassen met Raemon Sluiter omdat die stakker al jaren met roos op de baan stond in tegenstelling tot de volgende.... Humberto Tan die door een geweldige mesje altijd een glimmend bolletje heeft en dan: naar welke bank moeten we? Vraag dat aan Jort Kelder! Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat wil ik niemand aandoen.

Aan echtgenoot vragen of het anders kan lukt wel... voor een kwartiertje (inclusief een zucht per 30 seconden). U begrijpt het al... mijn lees/zoek periode is over. Als liefhebbende echtgenote streel ik ''Al Bundy'' over zijn naar Humberto-stijl glimmende hoofdje en vraag: nog wat leuks op tv schat of zullen we een kaartje leggen? U weet het antwoord en ik wacht op m'n volgende kans!

Tot blogs!
Nak xx


2 opmerkingen:

  1. Laaaachennnnnnnnnnnnnnn,maar NIET verwonderlijk dat juist zo`n blog op Nak`s mandag komt!!:))X
    @gjamh

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zit op de bank en het zapt....Dank voor de spiegel schat! XXx

    Al

    BeantwoordenVerwijderen