maandag 4 april 2011

Extra Belegen

Op maandag naar de supermarkt is bij mij eigenlijk de goden verzoeken. Bij gebrek aan extra belegen kaas, wat in ons huishouden een paniekaanval veroorzaakt, toch alle moed verzameld.
Onderweg de schuldige zoekende die zo stom was geweest om dat zaterdag niet te signaleren..... kwam ik steeds bij dezelfde uit... mijn eigen persoontje. Het was gewoon TE mooi weer, er was braderie, kermis, had m'n teen gestoten... genoeg om de schuld op m'n huisgenoten te schuiven... ik was te druk zaterdag...zij niet!


Weten jullie trouwens dat het zalig mopperen is als je fietst....heerlijk..... Ik ben er een ster in. Fiets en ik hebben geen innige relatie, maar als ik even met haar samen ben dan krijgt ze de volle laag van al m'n frustraties over zich heen. Hoofd in de wind door de polder en geen boer die er meer van opkijkt. Ze zwaaien al niet meer.... ''het is maandag en ze is op de fiets''.

Goed dit was even een uitstapje van wat ik eigenlijk wil delen.
Het is wel zo dat ik met mijn supertje een zeer goede relatie heb. Ze leggen nog net niet de rode loper uit als ik kom. Dan zouden ze niet meer aan werken toekomen namelijk, aangezien ik altijd wel wat vergeet!
Ja ik weet het: je hebt boodschappenbriefjes die je kunt maken, doe ik ook, alleen die ligt op m'n bureau als ik in de super sta.
Het chaotische in me krijg ik maar niet onder controle en van m'n huisgenoten moet ik het ook niet hebben aangezien die boodschappenbriefjes zwz onzin vinden.... Die paar dingen... makkie toch??? Nee dus, niet voor mij en ook niet voor de heldere lichten om mij heen blijkt met grote regelmaat.
De relatie tussen mijn super en mij is daardoor van een dusdanige kwaliteit dat ze zelfs zien als ik de haren heb bijgepunt of een nieuwe kleur nagellak heb. Heb ik enkele dagen eerder gevraagd naar iets wat niet op voorraad was, wordt dat met liefde door de super gebruld als het er weer is!
Het zijn schatjes, bij gelegenheden zoenen we er ook lustig op los, zeker als je een buik van niets naar 9 maanden hebt zien groeien en dan dat kleine wurm ziet. We lachen om en naar elkaar.

Alleen op een maandag, zoals in een eerder blog al te lezen viel, vliegen ze allemaal een andere kant op als ik binnen kom. Het meisje achter de sigaretten vraagt zachtjes...wat vergeten??? Op mijn antwoord van vandaag....kaas... volgde een diepe zucht van haar kant...wetende dat kaas altijd in de kar te vinden is.
Strompelend (vergeet die gestoten teen niet!) ga ik door de X-ray poort heen, 3 seconden later is daar de baas van mijn super ... alleen kaas (die zich nl helemaal achter in de schappen bevindt)? vraagt hij. Ik knik en zet m'n meest zielige, liefste, dankbare gezicht op en vertel hem snel van mijn mega ongeluk zaterdag. Haal ik wel voor je. Hangend over m'n kar (hoorde bij m'n getekende gezicht wat ik hem gaf) laat ik een dankbaar ''ja graag'' horen.
Nu ben je baas of niet...dus het ''haal ik voor je'' betekende voor hem:.... Lisa haal even stuk kaas voor mevrouw (volgende keer toch even vragen hoe hij dat doet, ik doe thuis dan toch iets verkeerd)!
Met gezwinde spoed kwam Lisa met m'n vergeten stuk extra belegen aan.... (ja dat weten ze ook...).
Nu lijken de supers tegenwoordig erg op die vreselijke Ikea-achtige zaken en word je door de hele winkel heengestuurd voor je een kassa tegenkomt.... Laat ik nou ''gewoon'' geld in m'n bezit hebben... ook dat regelt Lisa even voor me. Lieve Lisa!!!! Uiteraard krijgt Lisa twee van mijn beroemde smakkerds als ze ook nog m'n karretje overneemt en ik weer richting fiets kan.



Wat goden verzoeken op maandag...ik kwam tussen de goden die zich gedroegen als engelen!
Bij m'n fiets aangekomen de relatie tussen haar en mij even een opknapbeurt gegeven door haar vrolijk te begroeten en op de terugweg eens een leuk gesprek met haar te voeren. Zwaaien naar de verbaasde boeren en ineens tot de ontdekking komen dat die maandag soms even heel fijn kan zijn!
Met dank aan een kilo extra belegen kaas....... en vooral MIJN SUPER!!!
Komende zaterdag maar weer wat vergeten, helpt me de maandag door.........

Tot blogs xx
Nak

1 opmerking: