donderdag 1 april 2021

HET vaccin .......

Het zijn niet de beste dagen die ik achter de rug heb. Het mag dan lente zijn, maar voor mijn gevoel hing er een donkere wolk boven me die elk moment kon ontploffen. Kan zijn dat ik het zelf was.

Waarom?

Ik heb zaterdag de oproep gekregen voor corona vaccinatie en wel met AstraZeneca. Om er over uit te wijden lijkt me onnodig. Iemand die zich een beetje verdiept in het corona nieuws weet denk wel de gevoelens bij dit vaccin. Laat ik wel gelijk eerlijk zijn: ik WIL een vaccin. Corona zou voor mij het einde kunnen betekenen. Maar niet die !!! Wat ik voor ervaringen lees en hoor maakt me niet enthousiaster of rustiger.



Heb aan bekenden gevraagd wat zij zouden doen. Eerlijke meningen, maar 50/50. Toen ben ik gaan bellen naar de assistente van mijn belangrijkste arts. Ik had erg veel behoefte aan wat zijn mening was. Weinig vertrouwen dat ik dat nog zou redden, maar vragen staat vrij. De assistente begreep me en zou het doorgeven, misschien vanavond nog. Een kwartier later ging de telefoon en stond hij tot mijn beschikking. Zo heb je er niet veel meer. Alle tijd genomen om samen het te bespreken. Medicatie doorgenomen. welke morgen niet en een pil extra. Eerlijk vanuit zijn kant gehoord wat zijn ervaringen zijn en ik moet er op rekenen dat ik wel even ziek zal zijn, maar er zijn er een paar die mij nog niet willen missen.

Het bracht me rust. Ik ken hem, weet door zijn woorden heen te lezen, net als hij bij mij. Echtgenoot heeft meegeluisterd en zijn mening niet gegeven en alleen mij duidelijk gemaakt dat de keuze aan mij is en hij van mij houdt. Ook stond er een blinde teckel bij mij met een natte neus op de prikarm. Dat gaf mij een wonderlijk gevoel.

Of je nu voor of tegen bent, denkt dat het een pittige griep is en meer niet, zo zijn er meer verschillen, wat doe je als je kiest tussen vreugde en liefde of verdriet, wat jij niet meer voelt, maar hen die jou die vreugde en liefde geven wel. Ik heb dus mijn keuze gemaakt. Met trillende wielen gaan we vanavond mijn arm laten beprikken. Duimen jullie voor me dat ik er met spierpijn van af kom? 

Lieve groet,

een zenuwachtige ik....... die zich heel stoer vind!

3 opmerkingen:

  1. Ik lees je post op Facebook en deze blog nu pas. Begrijp dat je bent gegaan, begrijp je onzekerheid, begrijp alles, ik weet niet welke prik ik krijg. Het zou Pfizer zijn, maar het is allemaal al vaker veranderd, een warboel. Heb nog geen oproep, maar ben ook nerveus ivm gezondheid. Hoop dat je je goed voelt, liefs ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem je duimen mee. Ik moet om 17.30 uur vandaag. Ik hoop voor jou dat je Pfizer krijgt!

      Verwijderen
  2. Ach, blijkbaar was ik nog niet goed wakker, vandaag ga je. Ik brand een kaarsje voor je 🍀

    BeantwoordenVerwijderen