maandag 11 november 2013

Dag lieve meis......


Nu lig je nog naast me, uitgestrekt langs m'n been. Je kreunt en hijgt wat in je slaap. Ik kroel je nek, maar je lijkt het niet te voelen. Als je wakker bent kijken je ogen langs me heen, je lijkt me niet te horen. Je legt je kop op m'n bovenbeen en zucht. Je kijkt in de verte, je ogen zijn nat, echt nat... huil je?

Pijn voel je niet, maar of je verder nog je gevoelens kan uiten? Je staart ligt stil, dat zegt alles. In al die 15 jaren van je leven heeft hij nooit stilgestaan, behalve als je weer een streek had uitgehaald en betrapt werd. Je bent een open boek voor mij. Ik voor jou ook. Wat hebben we een gesprekken gehad samen, jij weet dingen die een ander niet eens kan vermoeden. We hebben samen gehuild, maar vooral gelachen. Je bent zo ondeugend, of was, ook dat is al een tijdje weg. Je bent vlak, moe, op........ Voor mij probeer je soms nog dingen, toen we enige tijd geleden 4 dagen uit elkaar zijn geweest, wat had jij het toen slecht, .... ik ook. Ook al was je toen al niet jezelf meer. Je vreugde was immens toen je me weer zag en toen je weer naast me kon kruipen. Het gaf je even je oude ik terug. Ze mochten amper wat met me doen, je hield iedereen strak in de gaten.



Eigenlijk weten we het al sinds de warmte afgelopen zomer. Je kon dat niet meer aan. De hitte was je te veel. Ik heb die warmte, samen met je, vervloekt. In de avond kwam je wat tot leven en 's nachts rende je door de tuin. Vermoeiend was je, maar jij kan dat maken! Je komt met kromme kont, helemaal hyper, naar me toe rennen. Kom spelen, nu nog even. Het is 4 uur 's nachts......

Het is voorbij. Nu ik deze blog, voor jou, verder tik, tik ik voor het eerst zonder jou naast me, zonder je blik naar mij, die zo koppig en vasthoudend kon zijn. Die blik van, schiet op, we gaan samen wat leuks doen! Dat eeuwige getik.
Ik heb het koud. Ik voel me niet heel.
Jij hebt rust. Verdiende rust, maar ik het tegenovergestelde. Ik mis je. Als ik mijn ogen dicht doe zie ik je bruine ogen, met die ondeugende blik. Op standje: ik luister toch niet..... Moeilijk.



Dank lieve Dust, mijn meis, voor zoveel moois. Ik zal voor alle herinneringen blijven zorgen. Ons leven samen zit gebeiteld in mijn hart en ik zal denken aan wat je meegaf. ''Maak je niet druk, ik ben er toch?'' Je bent er nog, in m'n hoofd, ziel, hart. Vanavond praten we nog even ok? Net als altijd. Er is zoveel gebeurd vandaag. Je hebt wat gemist hier.

Lieve schat, tot laters..... en geen katten pesten daar!!!!

Liefs
je beste vriendin xxx


14 opmerkingen:

  1. pfffffffffffff, ontzettend mooi geschreven...heel heel veel sterkte!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi omschreven, jullie gezamenlijke leven, alles delen...
    Prachtig hoe mens en dier kunnen samenvloeien, wat zal je haar missen, nogmaals heel veel sterkte lieverd!
    Dag lieve Dust, rust zacht <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Shoot, dit had ik niet moeten lezen op mijn werk.....

    Stilte.... en een traan loopt langs mijn wang........

    Veel sterkte met het dealen met deze leegte...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. *stille traan* x liefs jennY

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet zo hoe het voelt, alleen kan ik het zo niet onder woorden brengen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ken je niet, maar je verdriet des te meer...heel veel sterkte en ik hoop dat onderstaande gedichtje je iets troost mag bieden. liefs olette
    Breng mij op weg tot aan de brug
    Ik ben zo bang om daar alleen te staan.
    Als we daar zijn, ga dan niet direct terug,
    maar wacht tot ik overga en zwaai me na,
    dan voel ik me heel veilig en vertrouwd.

    Breng mij weg tot aan de brug.
    Ik heb geen idee hoe diep het water is.
    De overkant lijkt me zo ver.
    Je kunt de oever hier niet zien.
    Zo ver het oog reikt, zie ik mist.
    Ik twijfel aan het verder gaan.

    Breng mij weg, tot aan de brug
    en ga dan niet te vlug, terug.
    Zwaai je mij na als ik er over ga.
    Een heel klein duwtje in mijn rug,
    is alles wat ik nog verlang van jou.

    Dank je voor je liefde en je trouw.
    Ik ga nu gauw,
    want het begin is reeds in zicht:
    ik voel de warmte van een licht

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt Olette heel mooi! Iedereen bedankt voor de lieve reacties.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Marnel en lieve Dust... afscheid nemen is niet voor eeuwig,,,'

    Wat hebben jullie een mooi leven gehad als ik zo even via jullie blog een kijkje hierin mocht nemen, Wat is het leven op deze aarde toch hard, want afscheid nemen is iets dat bij je geboorte al een taak is die voor een ieder is weggelegd. Als kind, als pup denk je daar niet nog niet zo aan, maar als de jaren verstrijken wordt deze taak steeds zichtbaarder en tastbaarder en dan komt het moment dat je het moet doen: afscheid nemen. Even hiervoor zei ik dat het zo hard was, maar het kan ook heel zacht zijn, De tijd die je wordt gegund om samen toe te leven naar het verlost worden van ondraaglijke moeheid en pijn. Dan komt het afscheid als een vriend. Je hebt altijd voor elkaar gezorgd, in goede en slechte tijden, in blijde en verdrietige tijden, alles samen gedaan en beleven jullie samen het moment van 'Het is goed zo'. De wegen scheiden, maar weet dat het afscheid geen separatie is. Jullie hebben elkaar immers zoveel gegeven, er zit een groot deel van Marnel in Dust en andersom een groot deel van Dust in Marnel. , Afscheid nemen is slechts een periode die overbrugt wordt, een periode welke niet draaglijk meer is en daarom uit ons leven wordt weggenomen, maar nooit volledig en nooit voor eeuwig. Marnl en Dust: voor eeuwig aan elkaar verbonden!

    Voor Marnel: Dust leeft in jou voort en als de tijd daar is zullen jullie samen stralen onder de regenboog, zoals jullie altijd samen hebben gestraald.

    Voor Dust: Een goede reis naar de regenboog, lieve meid... Wil je de groetjes doen aan vele vriendjes en vriendinnetjes die daar op je wachten. Koester de dingen die Marnel aan jou hebt meegegeven, dat doet zij namelijk ook met alles wat jij aan haar hebt geschonken.

    Voor jullie samen: afscheid nemen is niet voor eeuwig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tranen in m'n ogen.. ontzettend mooi geschreven. Heel veel sterkte met het verlies. xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo ontroerend! heel mooi beschreven en veel sterkte!!

      Verwijderen
    2. ik weet het nog als de dag van gisteren. sterkte mop xx

      Verwijderen
  10. heel mooi omschreven wat zo'n schat met je doet het is onbeschrijvelijk.

    BeantwoordenVerwijderen