woensdag 1 juni 2011

Afscheid van de KPN!


De afgelopen week ben ik druk geweest met de zoveelste verhuizing. Ik moet zeggen… het is goed gelukt! Zit er weer leuk bij en er hoeven nog maar wat kleine klusjes geklaard te worden.
Voor een verhuizing draai ik eigenlijk mijn hand niet meer om. Het is maar net waar er werk is of dat ik een heel leuk stekkie zie. Ben gauw om en zie al gauw de bomen door het bos.
Dit keer was het maar een 1020 meter verderop volgens de kilometerteller. Een heerlijk ‘’hofje’’ dat een ‘’koninklijk’’ deurtje voor me open deed. Knus met de nodige grond er om heen.. idd grond.. waar meer is het niet… zwart… met hier een daar het onvermijdelijke onkruid. Geen probleem ook daar zie ik de bomen al staan!
Er moest wel een keuze gemaakt worden qua meubilair na de enorme woonruimte die ik achtergelaten heb. Op zich snel gebeurd, maar toch gaan zulke dingen je aan ’t hart. Als sentimenteel chaotisch vrouwpersoon heb ik met iets al gauw een sentimentele waarde tot wanhoop van mijn medehuisgenoten die de schoonheid van een oude leren stoel waar de lappen aanhangen echt door geen enkele bril kunnen zien en mijn herinneringen als oud vuil bij het grove vuil zetten. Dat soort afscheid nemen blijft me steken.
Echt gemoderniseerd is nog niet alles zeggen ze… als voorbeeld de olijf groene wastafel op mijn slaapkamer. Nou is groen altijd 1 van mijn lievelingskleuren geweest dus dat ding blijft hangen! Past precies bij wat ik in die kamer gezet heb. Heb met gevaar voor eigen leven 2 mannen met sloophamer er uit moeten gooien….maar hij hangt er nog na veel zuchten van de ‘’slopers’’.

Eigenlijk is alles dus voorspoedig verlopen zou je denken…… De bedrijven die ons hun producten leveren werken prima mee…. Op 1 na! De KPN!!!!!!!!!

Al jaren trouwe klant bij ze en sneller met betalen als dat de KPN  de downloadsnelheid kan leveren.
Keurig alles doorgegeven, de schriftelijke bevestiging ontvangen. Op 25 mei zouden telefoon en mijn virtuele wereld weer werken. Niet geheel onbelangrijk als je dagelijks werkt met die wereld. Het feit dat ik momenteel m’n blog zit te tikken in een ‘’Word’’ document zegt u waarschijnlijk al genoeg.
Op de 25ste deed de telefoon niets….. dan de rest dus ook niet.. zo werkt ADSL. Dan maar weer eens het keuzemenu van de KPN bellen. Problematisch als je al tich keuzemenu’s hebt doorgedrukt. Wat een ondingen zijn dat. Daar kom ik nog wel eens op terug. Heb je eindelijk een ‘’mens’’ persoon aan de lijn van een soort call centre moet je niet denken dat die de oplossing voor je heeft en ondertussen lopen de kosten heel snel op….. Uiteraard gaan de geweldenaren er daar van uit dat ik de sukkel ben die niet weet waar ik een stekker moet insteken… Voor 13.00 uur zal hij het echt doen.. met verhuizingen werkt dat zo, dat zijn de regels. Na stevig onderhandelen gaan ze toch maar even meten…ze bellen er voor terug… Pfff dat scheelt keuzemenu en smak geld!  Het klopt niet… er is geen signaal????? Nee de lijn werkt niet mevrouw.  Dat wist ik nog niet…… ik belde gewoon even voor de gezelligheid. Deze paar zinnen is samenvatting van zeker 4 telefoontjes inclusief keuzemenu!
Einde van de middag komt er een monteur en dan komt het in orde. Kan gebeuren dus ik beheers de stoom in m’n oren. Een vriendelijke snotneus komt keurig op tijd en … jaja… er is helemaal geen signaal mevrouw… Via het kastje van de KPN verderop kon het omgezet worden. De held kreeg dat snel voor elkaar. Inmiddels was huisgenoot er via het keuzemenu en een ‘’echt’’ manspersoon van KPN keuzemenu achtergekomen dat we op 14 juni weer de virtuele wereld in konden volgens de gegevens van de ‘’Koninklijke’’
De stoom is bij hem al duidelijk waarneembaar en ook ik voel het borrelen. We maken de vriendelijke snotneus duidelijk dat we zwart op wit de 25ste mei van dit jaar hebben staan! Dat er zaken op afgehandeld worden hier en dat ze hun fout toch maar even gauw moeten herstellen.. Dom dom dom… dat kan snotneus natuurlijk niet.. hij is van de kastjes. De lieve schat gooit er wel een mail tegen aan waar hij om spoedherstel vraagt. Ook legt hij ons uit dat er 12 ‘’vinkjes’’ moeten staan op een formulier voor de aansluiting zwz een feit is. Geen probleem toch? Uhhh foutje van mij… dat zijn 12 verschillende afdelingen!!! In mijn hoofd speelde zich al gelijk het ontstaan van de crisis af. Als je zo werkt als toch wel redelijk groot bedrijf dan maak je geen winst en geen vrienden! Er moest even een uurtje gewacht worden en dan maar weer bellen. Alles werkte naar behoren dus m’n snotneus zag geen probleem meer… Na een belletje zouden ze de fout wel herstellen als het voor dat uurtje al niet gebeurd zou zijn.
Na een avond van keuzemenu’s, snel stijgende telefoonrekening en allerlei verhalen was m’n wereld nog niet open, maar de volgende morgen zou hij het doen! Met gerust hart naar bed dus!
U raadt het al… de volgende morgen ging ik met goede moed keuzemenu weer in. Even een belletje en dan zou het wel geregeld zijn/worden. Weer moest het keuzemenu vaak worden doorgelopen aangezien er allerlei handelingen verricht moesten worden. Past u dit even aan, reset even  etc.. etc.., want ja de fout lag toch echt bij mijn sukkel persoontje… Alles zonder resultaat! Opeens was hij er weer… sorry regels zijn regels.. zo werken we hier bij de KPN… bij ons staat 14 juni.. dus u krijgt 14 juni weer toegang tot de virtuele wereld. HUH???? Alles werkt en wij willen ook werken KPN!!!! Na nog meer keuzemenu en het aanhoren van administratieve fout en technische fout… als resultaat een mega telefoonrekening en een dode virtuele wereld. Regels zijn regels… je was en blijft ambtenaar….. Al zijn die regels nergens terug te vinden. Ze hangen waarschijnlijk boven iedere pc bij het call centre als afsluiting van een zinloze missie.

Dit is al een lang verhaal, maar nog kort samengevat! Onze stoom is op en ons vertrouwen in de KPN nu ook, aangezien dit niet het enige ‘’foutje’’ van de ‘’Koninklijke’’ was/is geweest.
Na vele, vele jaren neem ik afscheid van de KPN en stort me in een nieuw avontuur met een ander bedrijf dat mij een virtuele wereld heeft beloofd die ik nog niet eens ken.
Dit afscheid doet me geen zeer, zelden heb ik zo’n rotzooi meegemaakt als bij de KPN, zelden zoveel smoesjes, zelden zoveel geld weggegooid…
Vijfitg miljoen gaat KPN investeren volgens snotneusje om dit soort fouten uit te bannen… beetje laat KPN… vind je niet?


Tot blogs!
Nak xx

met dank aan Peter Boersma voor z'n cartoon :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten